Spadające obroty (diesel)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 32qba32
    Classic
    • 2010
    • 25

    Spadające obroty (diesel)

    Zamieszczone przez natash
    najlepsze było średniowiecze
    W tedy rządziła czarna mafia. No może we wczesnym średniowieczu jeszcze nie.
  • laurin
    Rider
    • 2009
    • 727

    #2
    Spadające obroty (diesel)

    Hej,

    Zauważyłem ostatnio u siebie, że czasami spadną mi obroty poniżej minimalnych jak np dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło i naciskam hamulec. Na klimie jest to bardziej zauważalne. Nie występuje to za każdym razem... trwa to przez jakieś 2 - 3 sekundy i obroty silnika się stabilizują.
    Na biegu jałowym obroty stoją w miejscu - brak falowania...

    Przeszukałem forum i praktycznie wszystkie problemy dotyczą benzyny a o dieslu nic nie ma w tematyce spadających obrotów.

    Błędów nie ma. Od czego zacząć?

    Komentarz

    • hsurim
      Elegance
      • 2006
      • 788
      • Kia
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Re: Spadające obroty (diesel)

      Zamieszczone przez laurin
      (...) Od czego zacząć?
      Ja bym zaczął od szczelności dolotu.
      Może jakaś rurka spadła z któregoś z zaworów (?)
      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

      Komentarz

      • laurin
        Rider
        • 2009
        • 727

        #4
        Sprawdzę - ale to wg mnie by cały czas był problem, a to pojawia się sporadycznie...

        Dzisiaj przejrzę dolot...

        Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

        [ Dodano: Czw 30 Cze, 11 11:33 ]
        przeczyściłem przepływkę , sprawdziłem dolot 0 niby wszystko ok a dalej obroty skaczą ...

        Przyszło mi jeszcze do głowy, że zmieniłem stację na shella i to jakoś by się pokrywało z tymi obrotami. Myślicie ze od zmiany paliwa moze tak sie zrobić?

        Komentarz

        • kryzysos
          Classic
          • 2009
          • 19

          #5
          Mam dokładnie to samo.Czasami obroty schodzą poniżej normy,szczegolnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.Silnik pracuje wtedy troche inaczej(trudno ten dźwięk sprecyzować).Ale na pocieszenie powiem,że z tą "dolegliwością"zrobiłem już 120kkm i nic się nie dzieje.

          Komentarz

          • mobi65
            Rider
            • 2009
            • 291

            #6
            Re: Spadające obroty (diesel)

            Zamieszczone przez laurin
            Hej,

            Zauważyłem ostatnio u siebie, że czasami spadną mi obroty poniżej minimalnych jak np dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło i naciskam hamulec. Na klimie jest to bardziej zauważalne. Nie występuje to za każdym razem... trwa to przez jakieś 2 - 3 sekundy i obroty silnika się stabilizują.
            Na biegu jałowym obroty stoją w miejscu - brak falowania...

            Przeszukałem forum i praktycznie wszystkie problemy dotyczą benzyny a o dieslu nic nie ma w tematyce spadających obrotów.

            Błędów nie ma. Od czego zacząć?
            Układ podciśnienia szczelny? Pompa podciśnienia sprawna? Serwo sprawne?

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8162
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              laurin, ja bym zaczał od filtra paliwa
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • laurin
                Rider
                • 2009
                • 727

                #8
                Zamieszczone przez mobi65
                Układ podciśnienia szczelny? Pompa podciśnienia sprawna? Serwo sprawne?
                Pompa vacum wymieniona bo stara była padaka i dalej to samo obroty spadają. Serwo moim zdaniem ok. Układ przejrzę w weekend dokładnie...

                Zamieszczone przez piotrek_os
                laurin, ja bym zaczął od filtra paliwa
                Wymieniony był z 20 kilka tysi temu...

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  odepnij czyjnik predkosci w skrzyni jesli wszysko wruci do normy to nastawnik w pompie do czyszczenia
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • Krzych
                    Rider
                    • 2005
                    • 671

                    #10
                    Zamieszczone przez german81
                    nastawnik w pompie do czyszczenia
                    Nie pisz głupot, widziałeś w ASZ pompę wtryskową ?


                    Mnie wygląda na złe działanie EGRa i może dławić silnik spalinami.
                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                    www.chiptuning.katowice.pl
                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                    Komentarz

                    • Bocian4748
                      Classic
                      • 2010
                      • 36

                      #11
                      Ta usterka,to przekaznik 109 umieszczony pod kierownica. Wystarczy go wymienic i bedzie gralo.

                      Komentarz

                      • laurin
                        Rider
                        • 2009
                        • 727

                        #12
                        Bocian4748 napisał/a:
                        Ta usterka,to przekaznik 109 umieszczony pod kierownica. Wystarczy go wymienic i bedzie gralo.

                        Luknę do tego przekaźnika 109 - wyczytałem że robią się zimne luty...

                        Krzych napisał/a:
                        Mnie wygląda na złe działanie EGRa i może dławić silnik spalinami.

                        Jak sprawdzić EGR czy dział prawidłowo?

                        [ Dodano: Czw 14 Lip, 11 12:25 ]
                        Przekaźnik podmieniony , EGR zaślepiony (wali błędami) a obroty dalej sobie spadają...




                        Dalej walczę z obrotami.
                        Pompa vacum sprawna, egr już sprawny i odślepiony, przekaźnik jest ok, wężyki wyglądają na szczelne, zaworki N18 i N75 przeczyszczone i działają cacy, zaworek od egr podmieniony, serwo wygląda ze działa poprawnie (po odłączeniu rurki od serwa zasysa powietrze), filtr paliwa zmieniony.

                        W układzie podciśnienia jest jeszcze taki zaworek zwrotny, który był rozwalony. Wsadziłem nowy i obr jakby rzadziej spadają ale dalej spadają.

                        Nie wiem w co już ręce wsadzić.... Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze?

                        Są jeszcze jakieś zaworki elektryczne i zaworki zwrotne co mogą powodować takie usterki. Może paliwo nie wraca poprawnie do baku i sie zalewa - jest tam jakiś zaworek zwrotny?

                        Komentarz

                        • dwaoka
                          Elegance
                          • 2010
                          • 927

                          #13
                          A może coś z osprzętem paska wielorowkowego, może coś jest na skraju padnięcia i stawia duży opór...
                          bkc+dsg

                          Komentarz

                          • laurin
                            Rider
                            • 2009
                            • 727

                            #14
                            Pasek i napinacz wymieniony całkiem niedawno. Rolka na alternatorze 2 lata temu. Nic nie piszczy nie telepie. Klima, opór kierownica skręcona i cisza...

                            Profilaktycznie może sprawdzę ta rolkę na altku...

                            Komentarz

                            • joker31
                              Classic
                              • 2008
                              • 11

                              #15
                              Witam, Chciał bym odświeżyć temat... Czy laurin poradziłeś sobie z tym problemem albo ktoś przerobił sprawę do końca? Ja mam dokładnie tak samo w Skodzie Superb 1,9 AWX auto jeździ, przyśpiesza nie pali więcej ale z obrotów spada ale do momentu gdy nie osiągnie maksymalnej temp. tj. >80 stopniC później wszystko się uspokaja i problem mija. Cudowałe z EGR sprawdzałem pompki w VAG wszystko w pożądku. Dajcie znać jak ktoś doszedł do końca z tym tematem albo ma nowe pomysły w związku z tym tematem.

                              Komentarz

                              • b-bar01
                                Elegance
                                • 2007
                                • 985
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                joker31,
                                podłącz kompa i sprawdź działanie czujnika temp. płynu chł. tego 2in1 G2/G62
                                na zimnym i gorącym silniku.
                                u mnie było odwrotnie, tzn obroty nagle rosły w przedziale 40-60 st.C a czujnik G2/G62 pokazywał wtedy -40st.C
                                komp nie pokazuje błędów ale mozna poznac uszkodzenie porównując temp cieczy (zegary/temp silnika), paliwa, powietrza
                                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                Komentarz

                                • joker31
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 11

                                  #17
                                  Na początek, dzięki za zainteresowanie... chciałem uzupełnić że jest to diesel 131km na Pompowtryskach. Ok, ale wracając do Twojej odpowiedzi to dokładniej bym poprosił gdzie sprawdzić bo w silniku na wszystkich blokach pomiarowych temperatura cieczy chłodzącej jest taka sama. Jednak jak sprawdzam w blokach pomiarowych licznika chyba w 3 bloku są dwie temperatury jedna jest bliska tej, którą pokazuje sterownik silnika a druga około 15 stopni niżej. Jeszcze chciałem dodać jedną uwagę, nie wiem czy ma to związek z usterką ale jeszcze w tamtym roku jak była zima a temperatura była bliska zeru to zaraz po odpaleniu silnika rano i ruszeniu, gdy odpuszczałem gaz to z silnika dobiegał dźwięk zasysanego lub spuszczanego powietrza (doładowania) a teraz nic nie słyszę tego. Było to takie "sssssssssssssssssssssyp"
                                  lepiej się tego nie da opisać no i gdy wyczyściłem EGR to znowu to usłyszałem ale krótko bo tylko jeden dzień. No i to opadanie nie pojawia się tylko przy hamowaniu od czasu do czasu też jak normalnie odpuszczę gaz szczególnie przy dużym obciążeniu alternatora. Tylko przy hamowaniu też nie zawsze ale utrzymuje się aż do momentu puszczenia hamulca. W wakacje wymieniałem filtr paliwa ale nie mogę powiedzieć że stało to się zaraz po jego wymianie bo zauważyłem to na początku grudnia. Pozdrawiam i dzięki za jakąkolwiek odpowiedź.

                                  Komentarz

                                  • b-bar01
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 985
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    joker31,
                                    ja mam O1 i korzystałem z tego:

                                    G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
                                    G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

                                    1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)
                                    a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine
                                    - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie
                                    (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62)
                                    - temperatury należy zanotować.
                                    - jeżeli temperatury w grupie 007 znacznie (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2
                                    b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments
                                    - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62)
                                    - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
                                    2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
                                    a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.
                                    b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
                                    - Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie,
                                    ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)
                                    to - uszkodzeniu uległ termostat.
                                    - jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników .
                                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                    Komentarz

                                    • zebros7
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 3

                                      #19
                                      Chciałem kontynuować temat, tym razem z swojego konta... miałem problemy z jego założeniem. Sprawdziłem czujniki są Ok, ale już potrafię wywołać opadanie obrotów, gdy ściągnę przewód podciśnienia z EGR'u podciśnienie zejdzie silnik pracuje prawidłowo i po założeniu wężyka na EGR silnik pracuje znowu poprawnie ale przez około 2 sekundy wtedy następuje spadek obrotów na pół sekundy i dalej jest ok. Wyczyściłem zawór sterujący EGR'em ale nic się nie poprawiło no i oczywiście gdy silnik się rozgrzeje to już ta procedura nie odnosi żadnego skutku silnik nie reaguje cały czas pracuje poprawnie.

                                      Komentarz

                                      • przemik
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1610

                                        #20
                                        Zrob logi jak EGR pracuje. Statyczne 003 w trybie Basic Settings.
                                        Przemek
                                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                        Komentarz

                                        • zebros7
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 3

                                          #21
                                          EGR był zaślepiony i też spadały podczas jazdy... ale mogę zrobić jutro Logi i je wrzucę .

                                          Komentarz

                                          • laurin
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 727

                                            #22
                                            hej

                                            Niestety, ale ja nie rozwiązałem tej zagadki, a autko sprzedałem i nie wiem co się z nim dzieje.

                                            Tez sprawdzałem wszystko i nie miałem już pomysłu
                                            Planowałem jeszcze serwo podmienić, ale nie zdążyłem...

                                            Jesli to rozwiążesz to podziel się bo jestem ciekawy

                                            Powodzenia
                                            Laurin

                                            Komentarz

                                            • zebros7
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 3

                                              #23
                                              Oto logi:



                                              Co do Skody to kupiłem ją 3 lata temu i to był naprawdę dobry zakup na zegarze miała 138kkm teraz ma 194kkm przez ten czas prawie nie dotykałem do niej ręki tylko paliwo olej i klocki dlatego mi trochę żal tego auta bo może bym się jeszcze chociaż z dwa lata pocieszył... powalczę jeszcze ale jak mnie rozdrażni to sprzedam a propos serva to miałem z nim raz przeboje jak fachowcy wymieniali klocki po złożeniu szczęk okazało się że cały czas trzymają hamulce po odpaleniu silnika... sam je wymontowałem żeby spisać numer kat. a po założeniu z powrotem działało bez zarzutu ale to już było 2-3 lata temu i tak zostawiłem.

                                              Jak tylko coś ustalę to na pewno dam znać,

                                              [ Dodano: Nie 19 Sty, 14 19:37 ]
                                              Dziś zauważyłem, że gdy jadę na tempomacie i wcisnę sprzęgło to obroty idą do góry nawet o 1000. Jestem pewien, że wcześniej tak nie było może to w jakiś sposób jest powiązane z moją zagadką... ma ktoś jakiś pomysł?

                                              [ Dodano: Pon 20 Sty, 14 17:38 ]
                                              No to wychodzi na to, że temat do zamknięcia.... uszkodzony był przycisk pod pedałem sprzęgła po jego wymianie wszystko wróciło do normy obroty i tempomat. Przyjechałem z pracy i jak na razie nic się nie dzieje ) pozdrawiam i dziękuję zainteresowanym za pomoc.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...